Here we go...

Jaa nu har jag äntligen tagit mig tid till att starta den här bloggen. Har fått några (20000000) st pikar från vänner och familj om att "du borde verkligen börja blogga". Jag provar ett tag så får vi se hur det funkar rent tidsmässigt. Jag vill kunna slänga in ett inlägg varje dag annars anser jag att det blir en trist blogg (ta inte illa upp nu ni en-gång-i-veckan-bloggare). Vi, alltså min familj och jag befinner oss just nu i Thailand. Nu har vi varit här i snart 2 månader och vi åker hem först om lite mer än en månad. Det är så sjukt skönt att få sol och värme när man vet att det är en h-lv-tes vinter hemma. Jag föraktar vintern! Tro mig jag har vägt för och nackdelar med vinter hemma vs. vinter i Thailand och det här kom jag fram till:


Vinter i Sverige

Nackdelar
-kallt Kallt KALLT
-skotta snö=bryta ryggen, blåsor på stelfrusna händer, trasiga skulderblad etc.
-värma upp bilen i 30 min innan man kan åka någonstans (om bilj-veln överhuvudtaget startar)..
-Halkrisken...eh..ja..
-3 ton kläder på alla ungar som ska av och på, av och på osv
-alla olika djurinfluensor, kräksjukor, lusinvationer på daghem m.m
-MÖRKRET
-bilkörning på oplogad landsväg...need i say more???

Fördelar
- ? snögubbar ?


Vinter i Thailand

Nackdelar
-sand mellan tårna
-hmmm.....att man blir törstig??

Fördelar
-SOL
-Värme
-Blir piggare för att det är LJUST på dagen
-kan bada i både pool och i havet vilket är skönt när det är varmt
-blir en gladare lugnare människa
-slipper overaller, vantar och mössor på barnen
-mina ungar älskar att bada och att vara halvnakna
-min man blir på bra humör vilket innebär att man får ligga lite oftare!
-man får lite sådär lagon solbränd hy vilket är fint
-man behöver aldrig laga mat...någonsin
-man behöver aldrig tvätta....faktiskt...det gör dom åt dig för typ 50 spänn
- en 1½ timmes massage kostar ca 60 kr!!

Ah jag kan fortsätta men det skulle bli lite tjatigt. Vi har det i alla fall väldigt skönt just nu. Det enda som är riktigt jobbigt är att vi saknar våra hundar så otroligt mycket! Jag har mailkontakt med tjejjen som har dom och hon skriver alltid att dom har det bra och är snälla. Man snubblar på hundar här där vi bor så man kommer liksom alltid att tänka på dom där hemma. Men jag får hoppas att dom inte hatar oss när vi kommer och ska hämta dom..
Det kommer komma bilder och allt möjligt i mina framtida inlägg men nu måste jag gå och smörja min sons rumpa...(jag berättar senare)

Sug och svälg Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Fan på tiden...Rumpa?? Du vet att typ ALLA kan läsa det här va?

2011-02-25 @ 15:42:12
Postat av: Admin.

Ja det vet jag. Jag försäkrar ALLA om att det inte var något konstigt jag smörjde min sons rumpa med! En simpel rumpsalva mot diverse utslag... Jag berättar mer SEN skrev jag ju!

2011-02-25 @ 16:11:46
URL: http://kaosklubben.blogg.se/
Postat av: Anna

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! ÄNTLIGEN!

Kör bara kör!



Saknar <3

2011-02-25 @ 18:21:08
URL: http://ionlywish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0