Husångest

paradiset
Snart är det bara en månad kvar här nere i paradiset och nu börjar man så smått känna ångesten inför att behöva återvända hem. Jag å andra sidan skulle ju gärna bosätta mig här på heltid, med hemresa varje sommar såklart för att träffa vänner och bekanta. Om jag skulle få drömma lite kring framtiden så skulle vi flytta ut från Sverige inom några år när de byggt ny svensk skola här som har öppet året om. Sen skulle jag lätt kunna tänka mig att leva som semipensionär i si sådär 10år tills barnen är större och ska börja gymnasiet. Ett vanligt jobb skulle inte behövas utan det skulle räcka med att leva av kapital och vinst från våra projekt. Det vore grym livskvalitet att alltid kunna följa barnen till skolan, alltid vara hemma när de kommer hem, alltid kunna hjälpa dem med läxorna, aldrig behöva laga mat om man inte vill, aldrig behöva stressa. Har dessutom räknat lite och det skulle faktiskt vara fullt möjligt.

paradise house
Vi har tittat på en del fastigheter här nere då jag gärna skulle köpa något för att på det sättet säkra upp att vi kommer tillbaka :-) men som vanligt har jag ganska specifika önskemål så utbudet e ganska litet. Jag vill kunna se havet, vill att det ska vara en säker investering som helst ska ha potential att öka i värde, det ska ha 3 sovrum, det ska vara en egen tomt och gärna ha ett privat läge.


Idag slog det oss att just det hus vi hyr faktiskt passar in perfekt på alla kategorier. Enda problemet med det är att det är 20% dyrare än vad jag skulle vilja så nu ska jag bara fundera ut ett sätt att få nuvarande ägare, som är VD till ett av Sveriges största och mest välkända företag, med en årslön på flera miljoner att gå ner lite i pris. Hmmm… men jag har en plan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Självklart har du en plan ;-)

Jag hoppas att ni lyckas,

även fast jag egentligen vill

ha er här hemma.

2011-02-27 @ 11:09:27
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Christian

Vet inte vad jag tycker om era planer ;-)

2011-02-27 @ 11:33:46
Postat av: ingalill

Men vad underbart det låter.Håller tummarna för er kramisar.

2011-02-27 @ 13:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0