Rullar fram

Jag har fjärilar i magen och nej det är inte för att jag har ätit något oläpligt utan för att jag håller på att genomföra en bolagsaffär eller egentligen är det inte ett bolag utan själva inkromet i bolaget, ett antal webbshoppar med tillhörande doorway-sidor. Trodde jag gick miste om samma affär i Januari när jag inte reagerade tillräckligt snabbt helt enkelt så den gick mig förbi så döm om min förvåning när jag idag hittade den ute till försäljning igen. Idag vilade jag inte på hanen utan gick till attack direkt och la ett bud som säljaren accepterade. Jag hade ju dessutom redan läst på allt om det hela och visste precis vad det innehöll så jag tog nog säljaren lite på sängen genom att redan ha all info eller som han uttryckte det "-du vet för mycket."

Men nej man kan aldrig veta för mycket. Nyckeln till att göra bra affärer är information och ta reda på så mycket om sin "motståndare" som möjligt. Veta dess styrkor, svagheter och i vilken situation denne befinner sig. 

Vill inte säga så mycket mer eftersom allt inte är klart ännu men går allt i lås kommer det bli toppen eftersom jag redan håller på att arbeta mig in inom samma bransch. Går affären igenom kommer det ge projektet en rejäl rivstart och avkastning från första dagen.

Funderar ofta över vad det är som driver en, om det enbart är pengar men nej så enkelt är det inte. Det är självklart en bidragande faktor men mest är det nog tillfredsställelsen att skapa något och sen se det utvecklas. Vinsten kan mer ses som ett bevis, ett intyg på att man skapat något som någon annan bevisligen drar nytta av och är villig att ersätta en för.

Nu har jag i alla fall fått ihop några rader utan att avslöja för mycket...

Kommentarer
Postat av: Christian

Spännande och framgång kan inte hitta bättre människor :)

2011-02-26 @ 17:49:43
Postat av: Anna

Nu blev jag nyfiken!

Ja ja, vad det än är så går det

säkert skitbra =)



Lycka till då

2011-02-26 @ 18:06:39
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Patrik

Framgång är ingen slump! Hoppas det går i lås för dig.

2011-02-27 @ 10:02:17
Postat av: Thaikalle

Låter spännande lycka till.

2011-03-07 @ 16:33:46
URL: http://thaikalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0