Rumphistorien..

Jaha då ska jag väl berätta om den där rumpsalvan tänkte jag... 
Det var nämligen så att mina kära barn är söta men väldigt svettiga. Dottern fick för ett par veckor sedan röda utslag i rumpan. Det såg precis ut som värmeutslag så jag gjorde som thaisen sa och använde TALK (i Thailand används det till ALLT) och köpte massor med trosor åt henne. Men det blev inte bättre och inte sämre heller. Men när sonen också blev jätte röd och fick utslag så drog vi ner till den lokala sjuksköterskan i byn. Hon var en vacker kvinna med högklackade vita skor och alltid propert klädd med en ljusblå kjol med tillhörande kavaj. Man fick intryck av att hon var en respekterad kvinna i byn helt enkelt. Nåväl, vi fick komma in där och jag tänkte ju att sonen som ändå är 6 år kanske skulle tycka att det var lite jobbigt att sära på skinkorna för en vilt främmande människa.. Så fel jag hade, vi hann inte mer än att komma innanför dörren och innan jag ens hade hunnit förklara vad problemet va (på thaieng) så drog han ner brallorna och så va den isen bruten : )

Hon sa direkt att det var ett allergi utslag som antagligen hade blivit värre utav värmen och vårt frenetiska talkande.. Vi visade även upp dotterns lilla rumpa och hon sa samma om den. Vi fick salva till dem som jag fortfarande inte vet vad den innehåller och en allergimedicin som de skulle ta 3 gr dagligen tills utslagen försvunnit. Hon sa massor med saker om att vi skulle duscha dem med svalt vatten och att det skulle vara torrt innan man smörjde osv.

Vi förstod nog det mesta av det hon ville få fram även fast det fanns en del störande moment mitt i informationsutdelningen eftersom dottern gick runt och rev i hennes undersöknings utrustning för gynekologiska undersökningar och sonen tjatade om nån 20-lapp som han ville ha tillbaka som va hans växel efter att vi hade köpt något någonstans för någon vecka sedan??!! Ah i alla fall så tror vi att vi hörde det viktigaste av vad sköterskan ville ha sagt.

Så därför avslutade jag då alltså mitt första inlägg med den ”cliffhangern”. Nu är diverse rumpor relativt utslagsfria och medicinen är snart slut. När jag ändå skriver till den stora massan?, så kan jag passa på att fråga om det är någon som vet vad det kan ha varit på mina barns rumpor?? Värme utslag var det tydligen inte eftersom det inte blev bättre på dottern utan blöja och massa talk. Vi bytte även tvättmedel och köpte något babytvättmedel som skulle innehålla massa naturliga ämnen och minder kemikalier. Tips på att hålla barnrumpor friska välkomnas också!

 



Det här inlägget skulle alltså hamnat i ”familjekategorin” om min ömme make hade haft tid att fixa sådana på den här bloggen. För en stund sedan fick vi påhälsning av en svensk kvinna från gymmet här i byn som maken flitigt besöker. De hade (o håll i er nu..) problem med datorn! Jaha, sen såg jag inte maken mer den här kvällen. Det är inte alltid lätt att vara gift med ett helgon när man e satan själv : )

Ha en fortsatt trevlig Lördag! (guud så trevlig jag låter)  


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha skönt att Robin inte var blyg då, som killar i hans ålder annars är ;-)



Shit det snurrar ju på i bloggen,

riktigt kul att läsa.

Ett inlägg om den där stormen skulle

vara intressant också ;-)

KRAAAAAM

2011-02-26 @ 18:18:09
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Christian

Robin är kung :)

2011-02-26 @ 22:38:19
Postat av: Jeanette

Kul att läsa din blogg, vet inte vad det kunde ha varit för prickar, kanske eksem eftersom det blev bättre med salvorna, har ett eksem barn som eksem alltid blommade upp när vi var utomlands.

2011-02-27 @ 07:57:55
Postat av: Fru- Admin

Hej Jeanette! Jaa jag tror att det kan ha varit något sådant, eftersom båda mina barn fick det så tror jag på att deras starkt parfymerade tvättmedel kanske utlöste det. Men nu är det bättre i alla fall...

2011-02-28 @ 02:26:42
URL: http://kaosklubben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0