Kort om dagen..


Igår blev jag förbannad på bloggen, hade skrivit ett ganska långt inlägg med flera bilder sen när jag skulle ladda upp det så blev det error.. Fan säger jag bara. Ikväll kan jag inte blogga med bilder för att maken är tvungen att ha sin dator där alla kort ligger. Tänkte ändå berätta lite kort om dagen.

I morse kom taxin och hämtade oss vid nio för att åka till Hua Hin och förlänga våra visum tills den sista mars (våra första visum går ut på mån). Det gick ju bra. Jag hade en tubtopp klänning och det fick jag inte fotas i, utan jag fick låna en rutig skabbig skjorta av någon på imigration (engelskt uttal) som luktade mummel.... Sen står stora skyltar där man ska sitta och fylla i sina formulär att man måste fylla i sina papper själv. Det satte sig en imigration konstapel och fyllde i våra... Det gick fort och vart inte så dyrt.
Sedan hade vi planerat att åka till Hua Hin Market Village för att äta lunch och shoppa. Men när vi bytte blöja på dottern inne i bilen såg vi att hennes rumpa såg för bedrövlig ut : ( Och ont hade hon så vi drog till det nyöppnade Bangkok Hospital i Hua Hin istället.

Där fick vi ett vänligt mottagande men fick sitta och vänta i ca 2 timmar innan det var vår tur att besöka barnläkaren. Hon kollade dotterns lilla rumpa och sa att det berodde på en svampinfektion men att det inte hade blivit infekterat ännu. Sen råkade dottern hosta och då fick vi även en undersökning av lungor och temp tagen. Ingen temp men nässpray med havssalt och en koksaltlösning som vi skulle spruta upp i näsan på henne fick vi. Vi fick även en salva som skulle ta bort svampinfektionen och även vara anti inflammatorisk. Sen fick vi order om INGEN BLÖJA förutom på natten, vilket har resulterat i att hon här hemma tog pottan gick in i vårt sovrum och stängde dörren och satte sig därefter och sket på golvet?
Jaja det är vårt hus nu så lite bajs överallt får man väl räkna med..
Jag hoppas hon blir bättre snart för hon gråter verkligen när man tvättar henne i rumpan : ((


Igår skrevs papper på att vi köper huset! Som alltid när mäklaren är här satt vi och snacka en bra stund innan vi kom till sak. Det var även han som hyrde huset till oss från början. Tack Johnni för all hjälp!

Strax innan vi river ner Till Salu skylten : )



Igår var även maken med dottern till sjuksköterskan i byn för o kolla att hon inte hade nån öroninflammation eller liknande... Han glömde visa upp rumpan på na då (varför vi drog till sjukhuset idag) men hon gav oss motsvarande alvedon och nån antisnormedicin och sa att det var en common cold. Vi kommer använda sjukhusets snormediciner istället nu när vi fick det där.

Bilden är från besöket hos Sjuksyster igår (dottern vill till pappa som vanligt)


Sonen är i alla fall frisk och pigg så det är skönt att en av två inte behöver medicineras..
Hittade en del kort på arkivet här på bloggen så det blev lite bilder i dagens inlägg i alla fall : )

Nu tänker jag lägga mig och självdö i soffan.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahaha ASG när man läser om en liten Mo som gör lite som hon vill ;-)

Men att hon tog med sig pottan in i sovrummet,

var det bara för att "finta" er då?

Hade hon redan planerat att skita på golvet?



Hahahahahahahaha

Underbara lilla MO!

2011-03-03 @ 21:22:09
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: admin

jag tror att hon tänkte lite fel bara...

2011-03-04 @ 03:21:16
URL: http://kaosklubben.blogg.se/
Postat av: Bror den äldre

Hoppas Moa blir bra snart... Verkar jobbigt med att ha svampinfektion i den värmen/fukten, som jag antar ni har där borta.



Ha det bra!



//Jonas

2011-03-04 @ 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0